در دکوراسیون و طراحی داخلی فروشگاه نوع چیدمان محصولات برای جلب توجه مشتریان به طوری که با گذراندن زمان خود، هم از فضا لذت کافی را ببرند و هم منجر به خرید شود نکتهی حائز اهمیتی است. در ادامه مطلب میخواهیم شما را با 4 نکته طلایی در دکوراسیون و طراحی داخلی فروشگاه برای فروش بیشتر آشنا کنیم.
نکات طلایی طراحی داخلی فروشگاه | 2021
نکات طلایی طراحی داخلی فروشگاه | 2021
1. دکور ویترین مغازه
اولین نکته کلیدی بسیار مهم در طراحی داخلی فروشگاه دکور ویترین فروشگاه شماست. هر چقدر ویترین فروشگاهتان خاصتر و جذابتر باشد، بیشتر حالت دعوت کنندگی برای مشتریان دارد. نحوه چیدمان و دکور ویترین شما برای نمایش دادن محصولات باید به گونهای باشد که علاوه بر شاخص بودن و جلب توجه کردن، مینیمال باشد و با تزیینات اضافی باعث شلوغ شدن ظاهر فروشگاه نشود و نتیجه منفی نداشته باشد.
2. قفسه بندی فروشگاهی
دومین نکته کلیدی در طراحی دکوراسیون فروشگاهها، که آن را به عنوان اصل طلایی در طراحی داخلی فروشگاه نام گذاری میکنیم، نوع چیدمان و قفسه بندی فروشگاه برای به نمایش گذاشتن محصولات است. یکی از انواع روشهای چیدمان، روش شبکهای است؛ برای توضیح این مطلب سوال زیر مطرح میشود.
چیدمان شبکهای چیست؟
در این نوع چیدمان تمام محصولات در راستای دیوار و یا با پارتیشنهای جدا کننده با توجه به تنوع محصولات تفکیک میشود. در این نوع چیدمان همه محصولات با توجه به متنوع بودن مشخصات آنها، در کنار هم عملکرد مکمل بودن برای یکدیگر را دارند، به طوری که میتوانیم با یک تغییر ساده و جزئی در دکور، نوع چیدمان مختلف و بهتری را برای مشتریان به نمایش بگذاریم.
در این چیدمان محصول اصلی با تفکیک تنوع آنها، بدون مزاحمت قابل دسترس است و مشتری میتواند با خیالی آسوده و رضایت خاطر زمان زیادی را در فروشگاه سپری کند و خرید خود را انجام دهد. این راحتی در خرید، نوعی بازاریابی بسیار موثر برای فروشگاه شماست.
3. عملکردگرایی در دکوراسیون
سومین نکته کلیدی در طراحی دکوراسیون فروشگاهها، تاکید به عملکرد گرایی و حذف تزیینات زیاد و غیر ضروری است. دکور پر از زرق و برق و شلوغ، امکان دید محصولات را از مشتریتان میگیرد و نتیجه منفی بر روی فروشتان میگذارد. استفاده از رنگهای ملایم و مات و بافتهای مینیمالیستی، استفاده از مصالح همگون با طبیعت مانند چوب، سنگ، ترموود، چرم و… که باعث حس آرامش و تعادل در فضا میشود میتوانید بهترین گزینه در انتخاب مصالح برای طراحی داخلی فروشگاه شما باشد.
4. نورپردازی فروشگاه
چهارمین نکته کلیدی در طراحی داخلی فروشگاه تاثیر مهم نورپردازی فضا بر روی بهتر نمایش دادن دکور و محصولات فروشگاهتان است. استفاده از نورهای متمرکز، مخفی و اسپات لایت میتواند گستره دید مشتری را محصور کند و حس ادراکی افراد را در انتخاب درست محصول تحت تاثیر قرار بدهد.
امیدواریم این مطلب در طراحی داخلی فروشگاه شما مفید واقع شده باشد و با اشتراک گذاری آن مارا در تولید مطالب بیشتری همراهی کنید.