استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

استودیو معماری و طراحی داخلی آرا

استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

طراحی و بازسازی دفتر وکالت گرشا

تاریخ انجام پروژه: شهریور 1401 

بازسازی دفتر وکالت گرشا | مبلمان اتاق مدیریت
توضیحات کلی پروژه

طراحی و بازسازی دفتر وکالت گرشا با هدف ایجاد فضایی مدرن و پرانرژی برای پرسنل و همچنین فضایی رسمی و نئوکلاسیک برای مدیریت انجام گرفته است.

طراحی و بازسازی اتاق مدیریت

طراحی و بازسازی اتاق مدیریت، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در پروژه‌های بازسازی دفتر وکالت انجام می‌گیرد. شکوه و زیبایی فضای اتاق مدیریت در دفتر وکالت، علاوه بر بهبود انرژی محیط، موجب تقویت برندینگ شده و تاثیر بسزایی بر اطمینان خاطر موکلان و مراجعین دارد.

آیتم‌های اجرا شده در اتاق مدیریت

طراحی و اجرای پتینه طرح بتن

با توجه ماهیت شغل وکالت، پیشنهاد اجرای بافت پتینه با طرح بتن ارائه شد تا جدیت و تا حدی خشونت‌های روانی موجود در این شغل نمایش داده شود. با توجه گستردگی سطح دیوار پتینه، سعی بر این شد که با خطوطی از جنس ورق طلا، حس پویایی و سبکی در دیوار پتینه ایجاد شود.

 

اجرای طرح الوار چوبی در سقف

توجه به سلیقه کارفرما و همچنین ماهیت فضا، یکی از بخش‌های مهم طراحی و بازسازی دفتر وکالت گرشا بوده است. یکی از علایق کارفرما در این پروژه، ایجاد حسی مشابه به سبک معماری داخلی انگلیسی در اتاق مدیریت بود که با بهره گیری از سازه و ابزارآلات کناف، این الوارهای طرح چوب با هزینه بسیار کمتر از چوب و مصنوعات چوبی مانند MDF اجرا شد.

 

اجرای پتینه طرح چوب

همانطور که بیان شد، علاقه‌ی کارفرما به حس و حال معماری داخلی انگلیسی، سبب شد تا الوارهای متقاطع در سقف توسط کناف اجرا شود. به منظور ایجاد حس طبیعی بودن و همچنین روح بخشیدن به فضا، از پوشش پتینه طرح چوب در این الوارها استفاده شده است.

 

اجرای لمینیت کف اتاق

با توجه به اینکه کل مساحت پروژه توسط موکت تایلی پوشیده شده است و به منظور ایجاد تفاوت در بین سایر فضاها و فضای مدیریت، پیشنهاد شد تا کف اتاق مدیریت توسط پارکت لمینیت پوشیده شود.

 

طراحی، ساخت و اجرای کمد

شکوه و مجلل بودن فضاهای مرتبط با عدل و عدالت، یکی از اصول طراحی در این چنین فضاهای رسمی است. در طراحی و بازسازی اتاق مدیریت دفتر وکالت گرشا، حضور یک کمد با تعدادی قفسه و فایل به منظور نمایش لوح ها و تقدیرنامه حس میشد که تیم طراحی استودیو معماری آرا، کمد مدل انزو که یکی از طرح‌های مبلمان اداری آرا است را پیشنهاد داد.

این کمد علاوه بر فضاهای گسترده و مخفی به منظور نگهداری مدارک، زونکن و …، فضاهای زیبایی نیز جهت نمایش لوح و تقدیرنامه دارد.

 

آیینه کاری

یکی از نمادهای شکوه و زیبایی در معماری، استفاده از آیینه است. در طراحی و بازسازی اتاق مدیریت، یکی از بخش‌های چشم نواز فضا همین آیینه کاری مشبک و ساده است که در عین سادگی، به زیبایی فضا می افزاید.

 

نورپردازی

نورپردازی فضای اتاق مدیریت توسط هالوژن های متمرکز و گسترده تامین می‌شود. لوستر حبابی با رنگ گرم خود در کنار الوارهای طرح چوب، یکی از آیتم‌های جذاب اتاق مدیریت است که موجب زیبایی و شکوه اتاق شده است.

طراحی و بازسازی اتاق وکلا

یکی از فضاهای طراحی شده در پروژه طراحی و بازسازی دفتر وکالت گرشا عبارت است از اتاق‌های مربوط به وکلای دفتر. این دو اتاق که در مجاورت یکدیگر هستند و توسط پارتیشن شیشه‌ای از هم جدا شده اند، دارای طراحی مشابه و هارمونی با یکدیگر نیز هستند.

هریک از این اتاق‌ها در اختیار دو وکیل قرار دارد که کمد مدل انرژی و میز کارشناسی به همراه فایل سه کشو مبلمان این اتاق‌ها را تشکیل می‌دهد.

یکی از طرح‌هایی که در این دو اتاق استفاده شده است، طراحی کمدها با استفاده از متریال فلز و چوب است که رنگ بندی خاص و ارتفاع بلند این کمدها، به شکوه و زیبایی دفتر می‌افزاید.

در طراحی این دو اتاق از رنگ‌های خاکستری تیره، مشکی مات و رنگ چوب به عنوان رنگ‌های پس زمینه، و از رنگ سبزآبی به عنوان رنگ شاخص استفاده شده است. این رنگ سبزآبی به واسطه حضور در هویت بصری برند گرشا، در بخش‌های مختلف دفتر استفاده شده است.

طراحی و بازسازی اتاق کنفرانس

یکی از شاخص‌ترین فضاها در پروژه طراحی و بازسازی دفتر وکالت گرشا، فضای اتاق کنفرانس است که به عنوان دومین فضا بعد از ورودی قرار دارد.

تم طراحی این اتاق با توجه نیاز به تمرکز و سکوت در حوزه رنگ‌های خاکستری و طرح چوب انتخاب شد که از سردی بیش از حد در فضا جلوگیری شود.

یکی از دیوارهای شاخص این فضا، دیوار تلویزیون است که توسط الوارهای چوب ترمو، طرح سنگ اسلب، گرین وال و پس زمینه خاکستری طراحی و اجرا شده است.

آیتم‌های اجرا شده در اتاق کنفرانس:

 

  • میز کنفرانس 10 نفره طرح بتن
  • میز بار همراه با شلف دیواری
  • موکت تایلی
  • کتابخانه طرح چوب و فلز
  • پتینه طرح بتن در سقف
  • گرین وال
  • الوارهای چوب ترمو
  • طرح سنگ اسلب
  • استیکرمتون و تابلو
  • نورپردازی گسترده، متمرکز و مخفی
طراحی و بازسازی فضای کارگروهی

فضای کارگروهی دفتر وکالت گرشا شامل یک میز کارگروهی 6 نفره است که در مرکز اتاق قرار دارد. یکی از آیتم‌های جذاب بازسازی دفتر وکالت گرشا پتینه کاری های انجام شده در فضاهای مختلف دفتر است. یکی از این پتینه کاری ها مربوط می‌شود به کهنه کاری در دیوار فضای کارگروهی. حضور پارتیشن‌های شیشه‌ای به همراه بازشوهای بزرگ و میز و مبلمان مدرن، فضایی پویا و جذاب را برای پرسنل اتاق کارگروهی مهیا کرده است.

طراحی و بازسازی فضای لابی و ورودی

طراحی و بازسازی لابی و ورودی هر مجموعه، یکی از کارهایی است که در راستای بهبود انرژی فضا انجام می‌شود. اولین فضایی که افراد هنگام وارد شدن با آن مواجه می‌شوند، فضای ورودی و لابی است؛ بنابراین طراحی لابی باید معرف هویت مجموعه باشد. در فضای لابی پروژه گرشا، سعی بر این بود که راهروی طولانی به نحوی جذاب‌ترین و کارآمدتر شود به همین منظور طرح ترکیبی گرین وال و الوارهای طرح چوب پیشنهاد و اجرا شد. میز کانتر با رویه‌ای از جنس شیشه نشکن، تلاشی بود برای هماهنگی بیشتر فضای لابی با پارتیشن‌های اجرا شده.

رنگ سبزآبی موجود در هویت بصری برند گرشا نیز یکی از آیتم‌های طراحی و بازسازی فضای لابی و ورودی است که اجرای لوگوی مجموعه بر روی سطوح سبزآبی، به تقویت برندینگ در فضا کمک نمود.

طراحی فضایی به عنوان فضای انتظار در لابی، یکی دیگر از ایده‌های تیم طراحی استودیو معماری آرا است که توسط دو مبل تک نفره در بخشی فرونشسته در راهرو، اجرا شده است.

این پروژه را به دوستان خود معرفی کنید!

صفحه اینستاگرام آرا