استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

استودیو معماری و طراحی داخلی آرا

استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

طراحی داخلی مدرن امیرآباد

تاریخ انجام پروژه: فروردین 1401 

طراحی داخلی مدرن امیرآباد | طراحی تی وی وال

توضیحات کلی پروژه

طراحی داخلی مدرن امیرآباد با هدف اصلاح نقشه و طراحی داخلی انجام گردید. این پروژه نمونه‌ای از طراحی تلفیقی مدرن و نئوکلاسیک به شمار می‌رود.

 

در طراحی این پروژه مسئله و خواسته‌ی اصلی کارفرما، اختصاص حداکثریِ متراژ به فضای نشیمن و پذیرایی بوده که همین موضوع موجب طراحی فضاهای آشپزخانه و ناهارخوری به صورت open و در امتداد سالن پذیرایی گردیده است.

 

در بحث فرهنگی آشپزخانه و به منظور رعایت اصل محرمیت، فضایی تحت عنوان مطبخ در طرح پروژه لحاظ گردید. 

طراحی داخلی مدرن آشپزخانه

طراحی داخلی مدرن آشپزخانه در ابتدا مستلزم این است به عنوان طراح، شرایط مختلفی را بررسی و سپس طراحی را در سبک مدرن انجام دهیم. یکی از این شرایط، بررسی نیاز، سلیقه و طرز فکر کارفرما است. چرا که هر پروژه فارغ از اینکه به عنوان رزومه طراح محسوب شده و باید از زیبایی کافی برخوردار باشد، در مقابل باید نیازهای جسمی و روحی کارفرما را نیز در طول مدت چندین سال برآورده کند.

 

دکوراسیون مدرن آَشپزخانه‌ای که در پروژه‌ی امیرآباد انجام شده، با توجه به شرایط وضع موجود ساختمان از نظر نورگیری و دسترسی و همچنین بررسی نیاز کارفرما به این صورت انجام شد که آشپزخانه و فضای ناهارخوری علاوه بر کاربری مشخص خودشان، در خدمت سالن پذیرایی نیز باشند؛ و به عبارتی باعث بزرگ‌تر دیدن شدن سالن پذیرایی نیز هستند.

 طراحی آشپزخانه و فضای ناهارخوری به صورت همزمان و کنار هم باعث شکل گیری فضایی پویا در مجاورت فضای ورودی و همچنین فضای بالکن شده است. نزدیکی فضای آشپزخانه به ورودی باعث شده تا دید و منظر فضای ورودی صرفا به قسمت ناهارخوری و آشپزخانه باشد و سایر فضاها مانند نشیمن و پذیرایی در نگاه اول، مشخص نباشند.

 

مبلمان آشپزخانه که شامل کابینت‌های دیواری و زمینی و همچنین جزیره است، باعث ایجاد هویت و تقسیم فضای آشپزخانه به اجزائی مانند میزکار آشپزخانه، میز صبحانه خوری، حد فاصل فضای آشپزخانه و ناهارخوری شده است.

دکوراسیون مدرن فضای ناهارخوری

در طراحی مدرن آَشپزخانه ی پروژه امیرآباد سعی بر این است که هریک از بخش‌ها صرفا در خدمت زیبایی نباشند و کارایی حداکثری نیز داشته باشند.

 

به عنوان مثال استفاده از نور خطی در سقف با هدف تعیین حریم آشپرخانه و همچنین تامین نور مورد نیاز فضای آشپزخانه و ناهارخوری انجام شده است. الوارهای استفاده شده در سقف فضای ناهارخوری علاوه بر ایجاد حس گرما و صمیمیت در فضا، شرایط را برای طراحی نور مخفی نیز ایجاد کرده که باعث زیبایی و تنوع در سقف فضای ناهارخوری شده است.

 

یکی از ویژگی‌های فضای ناهارخوری پروژه امیرآباد، اختصاص بخشی از فضای ناهارخوری، به فضای ورودی و کفشکن است. با توجه به اینکه فضای ناهارخوری صرفا دوبار در روز و به مدت محدود استفاده می‌شود، در روند طراحی این فضا، بخشی از مساحت فضای ناهارخوری به ورودی و کفشکن اختصاص داده شد.

طراحی داخلی مدرن سالن پذیرایی

طراحی داخلی مدرن سالن پذیرایی پروژه امیرآباد با هدف هرچه بزرگ‌تر جلوه دادن فضا انجام گردید. فضای پذیرایی پروژه امیرآباد صرف نظر از کاربری مشخص سالن پذیرایی، شامل فضاهایی از جمله نشیمن خصوصی، فضای ناهارخوری و فضای صبحانه خوری نیز می‌شود. تفکیک سالن پذیرایی به فضاهای نامبرده از طریق طراحی دکوراسیون مدرن و مبلمان انجام گردیده است.

 

طراحی دکوراسیون مدرن انجام شده در این فضا شامل طراحی سقف متناسب با کاربری فضا و همچنین طراحی و پیشنهاد مبلمان شکل گرفته است.

فضای نشیمن خصوصی دارای سقف الواری است که باعث ایجاد حس گرما و صمیمت شده و علاوه بر آن پیشنهاد مبلمان راحتی به جهت بهبود کاربری فضای نشیمن خصوصی انجام گردیده است.

 

برخلاف فضای نشیمن خصوصی، فضای سالن پذیرایی دارای دکوراسیون مدرن متمایل به سبک نئوکلاسیک است که شامل مبلمان کلاسیک، ابزار و گچ بری های تزئینی، آیینه کاری دکوراتیو و همچنین نورپردازی مخفی و متمرکز می‌شود.

طراحی داخلی مدرن تی وی وال

طراحی دکوراسیون مدرن فضای نشیمن خصوصی شامل دیوار تلویزیون (TV Wall)، سقف الواری، مبلمان راحتی و مدرن انجام شده است. در طراحی دکوراسیون مدرن دیوار تلویزیون از سنگ اسلب رنگ روشن به منظور جلوگیری از کوچک جلوه دادن فضا استفاده شده است.  این سنگ با نورپردازی مخفی و همچنین قاب بندی‌های گچ بری در کنار خود، ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک را به نمایش درآورده است.

 

با توجه به محدود بودن فضای نشیمن خصوصی، از میز تلویزیون معلق و کم حجم طرح چوب استفاده شده تا علاوه بر کاربردی بودن، گرما و زیبایی نیز به فضای نشیمن خصوصی ببخشد.

طراحی داخلی اتاق خواب‌ها

طراحی داخلی مدرن امیرآباد | طراحی اتاق خواب مستر
طراحی اتاق مستر

طراحی داخلی مدرن اتاق مستر

 

اتاق خواب مستر با توجه سلیقه‌ی کارفرما دارای دکوراسیون نئوکلاسیک با طرح‌هایی مانند طراحی تاج تخت با لمسه کوبی و ورق طلا، میز توالت با صفحه سنگی و پایه های طلایی و همچنین طلاکاری در سقف است. با توجه به محدود بودن فضای اتاق خواب مستر، سعی بر این بود که از رنگ‌های روشن، نورپردازی و همچنین طلاکاری استفاده شود تا فضارا بزرگتر و دل باز تر جلوه دهد.

طراحی داخلی مدرن امیرآباد | طراحی اتاق کودک
طراحی اتاق نوجوان

طراحی داخلی مدرن اتاق نوجوان

 

اتاق کودک با توجه به اینکه قرار است در اختیار نوجوان پسر قرار گیرد، دارای دکوراسیون مدرن شامل تخت کمجا، ترکیب کمد و نیمکت، میز کار همراه با شلف و طبقه جهت نگهداری لوازم و کتاب است. دکوراسیون مدرن اتاق نوجوان توسط متریال MDF و همچنین پروفیل های آهن سبک طراحی شده است.

قبل و بعد از طراحی داخلی

در این قسمت به نمایش تصاویر قبل و بعد از طراحی داخلی مدرن فضاهای نشیمن خصوصی، سالن پذیرایی و همچنین آشپزخانه و ناهارخوری می‌پردازیم.

جهت بررسی سایر نمونه کارهای استودیو معماری آرا، وارد صفحه‌ی پروژه های آرا و یا پیج اینستاگرام آرا شوید.

این پروژه را به دوستان خود معرفی کنید!

صفحه اینستاگرام آرا