استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

استودیو معماری و طراحی داخلی آرا

استودیو معماری آرا - لوگو مشکی

Ara

Interior Design Studio

طراحی داخلی اداری پروژه URAlex

تاریخ انجام پروژه: بهمن 1399

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-لابی

توضیحات کلی پروژه

طراحی داخلی فضاهای اداری با توجه به مدت زمان طولانی استفاده پرسنل، نیاز به معماری خوب و ایجاد فضاهای مناسب دارد. این مطلب به بررسی پروژه اداری URAlex پرداخته است. پروژه اداری URAlex با توجه موقعیت قرارگیری و به درخواست کارفرمای محترم، در سبک مدرن طراحی شده است. در ادامه با ویژگی‌های این پروژه آشنا خواهید شد.

طراحی داخلی لابی

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد یک فضای اداری یا تجاری می‌شوید، نوع رفتار، برخورد و حتی صحبت کردن شما تحت تاثیر آن محیط تغییر کند؛ این اتفاق را می‌توان نوعی واکنش طبیعی نسبت به محیط دانست. همانطور طرز برخورد شما با دوستان، متفاوت است نسبت به برخورد شما با کسانی که با آن‌ها آشنایی ندارید.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-لابی

طراحی داخلی

تصور کنید وارد یکی از ساختمان‌های لوکس و رسمی شهر شده‌اید و هم اکنون در لابی ساختمان در حال حرکت به سمت آسانسور یا راه پله هستید؛ نوع قدم برداشتن، طرز نگاه به افراد و محیط و خیلی از نمودهای رفتاری شما تحت تاثیر فضای رسمی و به اصطلاح لاکچری آن ساختمان قرار خواهد گرفت. شما در این محیط با صدای بلند با تلفن همراه خود صحبت نخواهید کرد و یا با نوشیدنی وارد این فضا نخواهید شد چرا که هر فضایی، رفتار متناسب با آن فضا را طلب می‌کند.

برعکس این موضوع هم وجود دارد، یک ساختمان اداری با قدمت 25 ساله را در نظر بگیرید، تهویه‌ی ضعیف و دیوارهای رنگ و رو رفته، صدای هواکش آسانسور و … تمام این شرایط روی طرز برخورد افراد تاثیر خواهد گذاشت.

ما در طراحی فضای لابی پروژه اداری URAlex  سعی داشتیم که با حفظ رسمیت و استفاده از متریال با کیفیت و مدرن، فضایی آرام و در عین حال رسمی را ایجاد کنیم که افراد مراجعه کننده از حضور در این محیط احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

روانشناسی رنگ در طراحی داخلی

 

رنگ‌های آبی روشن و سبز از جمله رنگ‌هایی هستند که در این فضا به چشم میخورد. این رنگ‌ها در کنار هم انرژی مثبتی ایجاد می‌کنند که موجب افزایش راندمان پرسنل در طول روز می‌شود. قرارگرفتن کوسن‌های زرد رنگ روی پس زمینه آبی روشن، تاحدی  باعث ایجاد کنتراست شده و از خسته شدن چشم‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

اپن آفیس URAlex

 

این پروژه از فضاهای ویژه‌ای تشکیل شده که یکی از این فضاها، فضای کار باز یا اپن آفیس پروژه اداری URAlex است. از جمله ویژگی‌های این فضا، حضور انرژی و انگیزه فعالیت است که ناخودآگاه جذب افراد می‌شود! پرسنل این امکان را دارند که آزادانه در محیط به فعالیت بپردازند چرا که این فضا شامل میزکار یکپارچه و همچنین میز و صندلی راحتی (برای فعالیت‌هایی که نیاز به تفکر، خلاقیت و ایده پردازی دارند) می‌شود.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-آفیس
روانشناسی رنگ در اپن آفیس پروژه اداری URAlex

 

ترکیب رنگی استفاده شده در این محیط، به صورتی انجام شده که متناسب با نوع فعالیت باشد. به عنوان مثال، در بخش میزکار گروهی با توجه به حجم کار و نیازی که به تمرکز است، از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری در مبلمان استفاده شده است. اما در محل‌هایی که به عنوان فضای تعامل و خلاقیت در نظر گرفته شده از رنگ‌های شادتر استفاده شده تا خستگی ناشی از تمرکز و کار زیاد را چشم و تن به در کند.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-آفیس1

در برخی مقالات، ایرادهایی به طراحی اپن آفیس‌ها وارد شده که آینده‌ی خوبی را برای این سبک فضاهای اداری ترسیم نمی‌کند؛ از جمله این ایرادها عبارت اند از شلوغی فضا، همهمه و صدای تلفن‌های شخصی، اعم تمرکز و …؛ اما نکته مثبت پروژه اداری  URAlex، طراحی فضاهایی برای رفع این ایراداها است؛ چطور!؟ در ادامه با این فضاها آشنا خواهید شد.

طراحی داخلی اتاق جلسات

امروزه در تئوری‌های مدیریتی این بحث مطرح شده که تعامل مدیران بالایی با پرسنل و همچنین بهره گیری از نظرات و ایده‌های کارمندان (به عنوان اجزاء سازمان) می‌تواند تاثیر مثبتی در روند پیشرفت و رسیدن به اهداف سازمان داشته باشد.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-جلسات

اتاق جلسات محلی است که تصمیمات مهم و استراتژی‌های خرد و کلان سازمان، در آن‌جا تصویب می‌شود؛ در طراحی اتاق جلسات پروژه اداری URAlex سعی بر این شده که از حداکثر شفافیت و نور استفاده شود. علاوه بر تامین نور، سعی بر این بوده که تمام فعالیت‌های داخل اتاق جلسات در معرض دید پرسنل باشد (و برعکس) چرا که این تماس دیداری، باعث می‌شود که در تصمیم گیری‌ها به تمام سازمان توجه شود نه فقط به مباحث مدیریتی؛ در واقع این اتفاق می‌تواند موجب تعامل بیشتر پرسنل و مدیران باشد.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-جلسات1
روانشناسی رنگ در اتاق جلسات

 

با توجه به رسمی بودن فعالیت در اتاق جلسات و اینکه افراد در حین جلسه نیاز به تمرکز بالا دارند، در طراحی اتاق جلسات پروژه اداری URAlex سعی بر این شد که از رنگ‎‌های خنثی مانند طوسی و سفید استفاده شود تا حداکثر توجه به مدیرجلسه و یا صفحه‌ی ویدئو پروژکتورباشد.

“سایلنت روم” پروژه اداری URAlex

 

محیطی جذاب برای کسانی که خلاقیت آن‌ها در تنهایی و سکوت شکوفا می‌شود! این اتاق‌ها یکی از بخش‌های جالب و کاربردی پروژه اداری URAlex  است که به منظور ریکاوری، برقراری تماس‌های طولانی، انجام تحقیق بر روی پروژه‌های خاص و … طراحی شده است.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-سایلنت.

گاه لازم است که مدیران با یکی از پرسنل‌شان به صورت خصوصی و دور از چشم سایرین صحبت و جلسه داشته باشند؛ جلساتی مرتبط با مشکلات و موانع پیشرفت فردی پرسنل؛ سایلنت روم برای برگزاری این جلسات گزینه مناسبی است.

محیط کار ایده آل

 

کارمندان بیشتر زمان خود را در محیط کار هستند و در واقع می‌توان محیط شرکت را خانه‌ی دوم آن‌ها نامید. ساعت کار طولانی و فعالیت‌های ذهنی موجب خستگی و گاه افسردگی پرسنل خواهد شد بنابراین، نیاز است که در محل‌هایی را به منظور استراحت در محیط کار ایجاد کنیم.

در پروژه URAlex فضایی را به منظور استراحت و ریکاوری پرسنل طراحی کردیم که می‌توان در آن به مطالعه آزاد، استراحت و یا نوشیدن چای با سایر همکاران پرداخت.

طراحی-داخلی-اداری-پروژه-URAlex-استراحت

ترکیب رنگی این فضا تشکیل شده از رنگ گرم چوب در کنار رنگ‌های شادتر مانند زرد و قرمز که موجب تجدید روحیه پرسنل می‌شود.

این پروژه را به دوستان خود معرفی کنید!

صفحه اینستاگرام آرا